NEVYZVEDNUTÍ ZBOŽÍ NA DOBÍRKU.

Co se stane, když si nevyzvednete zboží na dobírku ?

Bohužel se někdy stane, že si zákazníci produkt objednají a poté si produkt nevyzvednou. Nechceme odmítnout platbu na dobírku a zboží pošleme těmto zákazníkům pouze v případě, že zaplatili předem. To by bylo na úkor čestných zákazníků. Možná si myslíte, že je to jen pár korun za poštovné, ale není tomu tak. Naše výrobky jsou sestavovány na zakázku a ty, které nejsou shromažďovány poštou, jsou spojeny se značnými náklady.

Co se tedy stane? jak je to se zákonem ?
Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.

ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ  

Povinnosti kupujícího  § 2118  

„Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.“ 

Objednávku můžete kdykoli zrušit, dokud neobdržíte e-mail s potvrzením, že byla vaše objednávka odeslána. I když si necháme vyrobit řetízek nebo chrastítko, raději jej rozmotáme, než abychom převzali dodávku. Při odeslání vám vždy řekneme, že jsme odeslali balíček, a připojíme k balíčku sledovací číslo.  

Pokud jste si balíček nevyzvedli, máte následující řešení: Máte zájem o objednávku : 

Zboží vám znovu odešleme. Ale pouze s platbou předem. Cena objednávky se zvýší o přiměřenou kompenzaci za nepřijetí balíčku..  

O objednávku nemáte zájem: 
  • Situace je zde poněkud komplikovanější. Skutečnost, že zásilku nepřijmete, neznamená, že jste ji zrušili nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. To znamená pouze to, že jste hrubě porušili kupní smlouvu v souladu s § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník.
  • Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším internetovým obchodem byla vytvořena platná kupní smlouva v plném rozsahu v souladu s našimi obchodními podmínkami, na kterých jste se dohodli v posledním kroku před odesláním objednávky a v souladu s aktuálně platnou zákony České republiky.
  • Náš internetový obchod z vaší strany nezaznamenal žádné požadavky na změnu nebo zrušení objednávky – ani do okamžiku, kdy byla odeslána naším obchodem, ani následně až do posledního přijetí v místě vyzvednutí podle vašeho výběru.  
  • Ze zákona má náš obchod nárok na náhradu za poštovné a balné od kupujícího, tedy od vás. Tato kompenzace je právně závazná, protože jste neporušili kupní smlouvu tím, že jste nevyzvedli zboží.
Pokud nezaplatíte kompenzaci nebo si nenecháte zboží zaslat znovu, nastane  následující: 

Současné zákony České republiky dávají obchodům schopnost účinně se bránit před nezodpovědnými zákazníky, kteří nepřijímají dobírku.

Jelikož jste porušil/a platnou smlouvu, lze toto řešit následujícími způsoby:

1. Platba za poštovné do našeho obchodu.

2. Prostřednictvím soudu

Bod 2 je dlouhý, pro vás z finančního hlediska velmi nevýhodný, ale pro nás velmi efektivní. 

Bod 1 je pro vás nejpřijatelnějším a nejlevnějším způsobem.

Jaký je postup při platbě kompenzace za poštovné 
  • Po vrácení nesestavených položek vám zašleme e-mail se souhrnem všech položek uvedených v tomto článku. V té době proti vám nebude zahájeno žádné exekuční řízení. Pevně ​​věříme ve vaši poctivost a odpovědnost a v to, že budete platit poštovné.
  • Věříme, že máte plné právo vědět o důsledcích neplnění uzavřené smlouvy, i když se jedná o kupní smlouvu uzavřenou s internetovým obchodem.
  • Pokud si myslíte, že se vás „jen snažíme zastrašit“ nebo „že pokud jste mnohokrát nevybírali dobírku a nikdo s tím neměl problém“, vězte, že tomu tak není.
  • Například dTest (měsíční český spotřebitelský měsíčník, který se zaměřuje na testování produktů a služeb a poskytuje rady a pokyny týkající se spotřebitelských zákonů a práv maloobchodníků, informuje o nových zákonech, upozorňuje na nekalé praktiky prodejců a zavádějící reklamy, poskytuje rady ohledně stížností atd.) říká následující: „Odmítnutím přijmout balíček kupující nezačne automaticky odstoupit od smlouvy.“ vysvětluje vedoucí právního oddělení  dTestu Lukáš Zelený. „Zákazník tedy bude muset zaplatit. Stále však má možnost od smlouvy odstoupit. Bude však muset zaplatit smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo náhradu za poštovné. V každém případě je tato povinnost nebyla zrušena. dohoda „.
  • Nebudeme vám účtovat pokuty ani úroky. Pouze kompenzace poštovného.
Jen pro zajímavost: 
  • Mějte na paměti, že nevyzvednutím balíčku také zvýšíte naše náklady vybalením balíčku, rozebráním všeho, likvidací nepoužitelných obalových materiálů a provedením mnoha dalších úkolů. 
  • Takové výdaje stojí české e-shopy neuvěřitelně miliony korun měsíčně a malé e-shopy (nebo start-upy) se bez nich často obejdou.
  • Nevěděli jste? Většina lidí to neví. Ale příště prosím přemýšlejte o důsledcích takové akce.
  • Proto vás žádáme, abyste odpovědně plnili své závazky a vyzvedli si zboží, a pokud ne, zaplatili náhradu za poštovné.
  • Náš obchod splnil svoji část kupní smlouvy – rozbijete ho nevyzvednutím zboží.
  • Proto neni žádný důvod, aby z Vašich chyb byl tratný náš obchod. 
  • Věříme, že jsme vám problém dostatečně vysvětlili.  
  • Pokud stále něčemu nerozumíte nebo potřebujete poradit nebo pomoci s platbami, neváhejte nás kontaktovat. 

Předem děkujeme za Vaši férovost.